تبلیغات
تضمین کیفیت - کنترل و تضمین کیفیت

کنترل و تضمین کیفیت

شنبه 23 خرداد 1388 12:30 ب.ظ

نویسنده : نوشین ابوالقاسمی
ارسال شده در: مدیریت کیفیت ،

معرفی 
كنترل یكی از با اهمیت‌ترین وظایف مدیریت است، حصول اطمینان نسبت به مطابقت نتایج عملیات با هزینه‌های مطلوب و پیش بینی شده در برنامه از ضروریات هر سازمان است و نیز كیفیت مساوی است با درجه انطباق محصول با مشخصات فنی به علاوه میزان رضایت مصرف كننده.

سیستم كنترل كیفی، اهداف مهندسی كنترل كیفیت، ابزار و وسایل اندازه گیری و كنترل فرآیند را كاملاً پوشش داده و گزارش‌های متنوعی كه این نرم افزار ارائه می‌كند با اطمینان بسیار بالایی می‌توان در مورد فرآیند و ابزار و وسایل اندازه گیری تصمیم گیری كرد و به عنوان ابزاری جهت بهبود مستمر در كیفیت محصولات و یا خدمات بكار برد. این سیستم كه زیر سیستم مجموعه Fara Total (سیستم یكپارچه اطلاعات مدیریت MIS ) است متناسب با ساختار و اهداف هر سازمانی طراحی و تولید می‌شود.

کارکردها و ویژگی ها
 - کنترل کیفیت
1- برنامه ریزی انجام بازرسی
2- برنامه ریزی کیفیت حین تولید
3- بررسی موارد شکست و تحلیل نتایج
4- بررسی زمان پایداری و نگهداری کالا
5- پشتیبانی از استانداردهای مدیریت کیفیت ISO 2859, ISO 3951, ISO 9000
6- ایجاد چک لیست فرایند

7- مدیریت بازرسی (آدیت فرایند)
8- مدیریت مستندات

9- کنترل اقلام ورودی 
10- کنترل محصول نهایی
11- بازرسی کیفیت
12- گزارش کیفیت

- تضمین کیفیت
1- کنترل فرایند آماری
2- مدیریت آزمایشگاه
3- مدیریت مدارک و داده ها
4- ثبت و پیگیری ممیزی داخلی
5- ثبت و پیگیری جلسات بازنگری مدیریت
6- ثبت و پیگیری اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه
7-  بازنگری قرارداد
8- کنترل شاخصها و معیارهای سازمان
9- امکان ایجاد استانداردهای بازرسی
10- بازرسی در جریان ساخت
11- بازرسی پذیرشی
12- بازرسی عدم تطابق 
13- رتبه بندی تامین کنندگان
14- گزارشات تحلیلی فرایندها




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: شنبه 23 خرداد 1388 12:37 ب.ظ